مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام 110
زمانی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی از محصولات خود مانند سیلو و اسپیرو در بین ایرانیان به جا گذاشته بود، توانست توجه گروه های مختلف به ویژه زوج های جوان و خانم ها را به خود جلب کند.
این خودرو در زمان خود توانسته در بازار ایران جایگاه خوبی برای خود ایجاد کند و در ایران شهرت خوبی به دست آورد. پس از مدتی حضور محصولات دوو در ایران به دلیل تحریم ها پایان یافت و در نتیجه ماتیز و سایر محصولات دوو از خطوط تولید کشورمان بسته و راهی دیار خود شدند.
در این میان، خودروساز چینی که به تازگی وارد دوران جدید و متعالی خود شده بود، برای یافتن بازارهای جدید، پا را فراتر از سرزمین دیوار بزرگ گذاشت و بلافاصله پس از معرفی شرکت مدیران خودرو، وارد خانه این شرکت ایرانی شد.
چری کیوکیو از نظر ظاهری بسیار شبیه به دوو ماتیز بود، اگرچه این شباهت به هیچ وجه تصادفی نبود، زیرا کیوکیو در واقع نوعی تقلید از چینی ها توسط همسایه کره ای آنها بود.
کیوکیو یا همان ام وی ام 110 ما در آن روزهای اولیه چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما به لطف صبر و حوصله زیاد و البته قیمت رقابتی اش، اکنون به قدیمی ترین عضو خانواده چری در ایران تبدیل شده است.
البته در سال های اخیر ام وی ام 110 ظاهر قدیمی خود را به فراموشی سپرده و اکنون با ظاهری نو و باوقارتر به خیابان های ایران آمده است MVM 110sنامی است که به ظاهر جدید این خودرو داده اند.
در این مقاله قصد داریم به نقد این کوچولوی جذاب بپردازیم و جنبه های مختلف باطنی و بیرونی او را بررسی کنیم.
طراحی ظاهری و بدنه
مطمئناً در نگاه اول به ظاهر فانتزی و شاد MVM 110 توجه کرده اید و آن را بیشتر برای خانم ها مناسب می دانید. به خصوص اگر رنگ صورتی را روی بدنه خودرو اسپری کنید حتما با ما موافق خواهید بود. علاوه بر زیبایی لوازم یدکی ام وی ام 110 در بازار تهران و سایر شهر ها براحتی قابل تهیه می باشد که این نیز خودش یک امتیاز فوق العاده برای این خودروی زیبای چینی می باشد.
ام وی ام 110s ظاهری بسیار مدرن و جذاب تری نسبت به مدل قبلی خود دارد، بنابراین با قاطعیت می توان گفت فیس لیفت mvm110s گامی بسیار مثبت در ارتقای جایگاه این خودروی سوپرمینی بود.
چهره mvm110s از حالت بی صدا و ساده لوح خود به حالتی شاد تبدیل شده است که نشاط و سرزندگی را به بیننده منتقل می کند. چراغ های جلو به شکل دایره ای معمولی هستند و اکنون در هر دو گوشه کاپوت برجسته و بیضی شکل هستند.
نکته جالب و تقریبا منحصربفردی که در نمای جلو توجه را به خود جلب می کند، نداشتن شیشه جلو به این مفهوم متعارف است. فقط چهار سوراخ مستطیل شکل باریک در اینجا قابل مشاهده است که به صورت نواری باریک در وسط صفحه mvm110s و بالای پلاک خودرو در کنار هم قرار دارند.
ورودی هوا بزرگتر از قبل است و همراه با صندلی های مشکی چراغ های مه شکن، یک صورتک برای mvm110s ایجاد می کند. کناره این خودرو بهتر از قبل به نظر می رسد. فریم های پنجره با خطوط نرم تری طراحی شده و شکل کشیده آن ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.
برای کاهش سادگی نمای جانبی، یک ولوم منفی U شکل از بالای گلگیر جلو شروع می شود و پس از رسیدن به انتهای درب عقب، دوباره تا انتهای درب جلو امتداد می یابد. گلگیرها همچنین از شکل کمی برآمده بهره می برند تا ظاهر عضلانی تری به ام وی ام 110S بدهد.
نکته جالب در نمای جانبی ام وی ام 110s، محل قرارگیری دستگیره درب عقب است که به صورت اریب به فریم پنجره متصل شده است.
همچنین در سری اسپرت این خودرو قطعات ستون A کل سقف و ستون C تا گلگیر عقب و پدال ها به رنگ مشکی دستی بود که در افزایش زیبایی بصری و جسورانه موثر بود. علاوه بر این، انتهای سقف نسبت به گذشته شیب تندتری دارد
نمای عقب ام وی ام 110s نیز از همان اصول طراحی نمای جلوی این خودرو پیروی می کند. چراغ های جلو برجسته و کشیده هستند و رکاب های شیشه عقب را می پوشانند.
جعبه مشکی دور شیشه عقب به بهتر شدن ظاهر خودرو کمک می کند و در قسمت پایین سپر به دنبال نمای جلوی خودرو، یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ با همان لبخندی که در جلوی خودرو دیده می شود، به همراه دارد. چراغ های مه شکن، در این منطقه قرار دارد.
به طور کلی ظاهر ام وی ام 110s بسیار زیباتر از گذشته است و اگر از طرفداران این دسته از خودروهای کوچک شهری هستید احتمالا می تواند نظر مثبت شما را از سوی مشتری ایرانی جلب کند. ابعاد بدنه ام وی ام 110 به شرح زیر است.
طراحی داخلی و کابین
در داخل کابین ام وی ام 110 اگرچه همه چیز فوق العاده نیست، اما در هر صورت نسبت به گذشته شاهد پیشرفت محسوسی در داخل این خودرو هستیم.
متریال استفاده شده در بیشتر قسمت های کابین از جمله داشبورد پلاستیک سخت ارزان قیمتی است که امروزه کابین مهمان بسیاری از خودروهای مونتاژی چینی است و مورد انتظار مردم محلی.آشنایان و علاقه مندان به خودروهای داخلی است. طراحی فانتزی داشبورد شاد و تمیز به نظر می رسد. این درب داشبورد معمولی نیست و در عوض یک سوراخ بزرگ در کنار داشبورد (در جلوی صندلی شاگرد) آماده است تا وسایل شما را ببلعد.
همچنین یک فرورفتگی صفحه ای شکل در بالای دریچه های تهویه میانی وجود دارد که ممکن است برای قرار دادن جعبه دستمال کاغذی مناسب باشد.
پنل پخش کننده صدا که پورت سی دی ندارد و از طریق پورت USB می تواند آهنگ ها را پخش کند، ظاهری بسیار قدیمی و قدیمی دارد. کلیدهای تنظیم تهویه و سایر دکمه های معمولی نیز در پایین قرار دارند.
تریم کابین به رنگ مشکی طراحی شده است و در قسمت هایی مانند حاشیه دریچه های هوا، بلبرینگ شیفتر جلو و قسمت بالایی شیفتر دارای رنگ نقره ای متمایز است. علاوه بر این دسته دنده دارای طراحی اسپرت بوده و در برخی از محصولات لوتوس به دسته دنده نزدیک است.
فروشگاه دیجی کار وارد کننده و پخش کننده لوازم یدکی ام وی ام 110 در بازار تهران توانسته نیاز مشتریان خود را در سراسر کشور فراهم کند، دیجی کار علاوه بر کیفیت توانسته بهترین قیمت را برای مصرف کنندگان فراهم کند.
منبع: ندای اصفهان
Super HAD CCD و برد دید در شب دوربین مداربسته
شاید شما هم در کاتالوگ دوربین های با واژه Super HAD بخورد کرده باشید. این CCDها دارای چند نسل از تکنولوژی متفاوت نیز هستند.
مزیت اصلی CCDهای Super HAD نسبت به نمونه های CCD عادی سونی حساسیت بهتر انها نسبت به نور است. به طور تقریبی این CCDها حساسیتی 2 برابر بهتر از CCDهای عادی در مقابل نور دارند این به این معناست که دوربین هایی که به این CCD مجهز شده باشند تصویری با نویز نصف در نور کم به شما میدهند.
این CCDها همچنین حدود 6db (مقدار 6 دسیبل) نسبت سیگنال به نویز کمتری دارند.
توجه داشته باشید که نوع CCD تفاوتی را در رزولوشن تصویر شما ایجاد نخواهد کرد و برای مثال روزولوشن 420TVL در CCD عادی و نوع Super HAD آن جزئیات یکسانی را به شما میدهد و CCD دوم تنها نویز کمتری در تصویر دارد.
بیشتر بخوانید: دوربین tiandy دوربین مداربسته
برد دید در شب دوربین مداربسته
برد دید در شب دوربین مداربسته یکی از مشخصه های مهم دوربین های امنیتی است. در این مطلب به المان های موثر بر این مشخصه و تاثیر هر یک بر برد دید در شب دوربین می پردازیم.
دید در شب دوربین مداربسته چطور کار می کند؟
دید در شب دوربین های مداربسته از طریق تولید نور نامرئی (مادون قرمز) توسط LEDهای دوربین و دریافت تصاویر از طریق این نور توسط چیپ تصویر دوربین صورت می گیرد. در واقع دوربین های دید در شب محیط اطراف خود را روشن می کنند، اما از آنجایی که این نور برای چشم انسان قابل روئیت نیست روشنی محیط توسط انسان قابل تشخیص نخواهد بود.
المان های موثر بر برد دید در شب دوربین مداربسته چه هستند؟
دو المان داخلی بر برد دید در شب دوربین تاثیر می گذارند:
البته گذشته از این دو المان، المان های خارجی نیز میتوانند بر دید در شب دوربین تاثیر گذار باشند. برای مثال اگر محیط نصب دوربین با رنگ های تیره پوشیده شده باشد میزان انعکاس نور و در نتیجه روشنایی تصویر کمتر خواهد بود. المان دیگر موثر میزان نور مرئی در محیط است. در صورتی که در شب در محیط نصب دوربین نور مرئی نیز وجود داشته باشد این نور نیز می تواند به نمایش بهتر تصویر در شب کمک کند و به نوعی برد دید در شب را افزایش دهد.
بیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مدار بسته
برد دید در شب نوشته شده در کاتالوگ دوربین چطور محاسبه می شود؟
این برد با توجه به بالاترین فاصله پرتاب نور مادون قرمز در دوربین محاسبه می شود و طبیعتا میزان اشاره شده با میزان موثر دید در شب تفاوت خواهد داشت. معمولا در دوربین های مداربسته برد موثر دید در شب دوربین کمتر از نصف حداکثر برد دید در شب است.
مضرات افزایش برد دید در شب دوربین
افزایش برد دید در شب از دو راه ممکن خواهد بود:
اول افزایش قدرت یا کاهش زاویه نوردهی LEDهای دوربین و دوم افزایش حساسیت چیپ تصویر دوربین
در حالت اول افزایش برد در شب به اشباع شدن تصاویر در فواصل نزدیک خواهد انجامید. در صورتی که نور تولیدی توسط دوربین بیش از حد زیاد باشد ممکن اجسام نزدیک بیش از روشن شوند که به سفید شدن کامل آنها و از طرفی بسته شدن دیافراگم دوربین می انجامد. از این رو قدرت نوری دوربین تنها در صورتی باید زیاد شود که هدف در فاصله ای زیاد از دوربین قرار داشته باشد. در صورتی که اهدافی در فاصله نزدیک دوربین نیز وجود دارد بهتر است قدرت نوری دوربین کاهش یافته و از پروژکتورهای مادون قرمز یا پروژکتورهای عادی برای روشن کردن بقیه تصویر استفاده شود.
گرچه افزایش حساسیت چیپ تصویر دوربین به نور مادون قرمز تاثیر مثبتی در تصویر خواهد داشت اما این کار باعث افزایش شدید قیمت دوربین خواهد شد که عیب بسیار بزرگی است.